maandag 26 oktober 2009

Rëunie van de familie Houët

Zaterdag 24 oktober hadden we voor de derde keer een rëunie van de fam van mijn vader, de familie Houët. Er waren alleen neven en nichten plus aanhang, want ooms en tantes hebben we niet meer, op een schoonzus van mijn vader. Ze woont in 't verpleeghuis Keizerinnedaal in Helmond.Ze is 98 en weet het allemaal niet meer zo goed.Het was de derde keer in ruim 15 jaar dat we een familierëunie hadden.De eerste keer was nog in de vorige eeuw,toen waren er nog verschillende tantes bij.


De rëunie werd gehouden in de zaal "De Lantaarn",vroeger Café v.d.Heuvel tegenover de kerk in Aarle-Rixtel.110 Jaren geleden werd mijn grootvader organist in deze kerk.Hij ging bij dit café in de kost,zoals ze dat toen noemden,want hij kwam van Nieuwkuik bij Den Bosch in de buurt.Op de foto is dit caféhet gebouw met het rode pannendak en de trapgevel.

De organisatie had een rondwandeling met een gids door Aarle-Rixtelgeregeld.Dit vond iedereen erg leuk en interessant. Vooral ook omdat deze gids de uitleg met veel humor, in onvervalst Aales bracht. Natuurlijk zijn we ook in de kerk geweest en vertelde hij natuurlijk over het bekende Smitsorgel waarop mijn grootvader en later ook mijn vader zoveel kerkdiensten hebben opgeluisterd. Opa heeft dit tot op 86 jarige leeftijd gedaan,mijn vader is helaas maar 68 geworden.

In een muzikale familie hoort er natuurlijk ook muziek bij, hiervoor zorgden enkele familieleden die heel goed kunnen pianospelen.Op de foto zie je mijn beide neven, Louis Houët en Louis Houët,ofwel Louis van ome Hub en Louis van ome Hein, zij speelden quatremainmuziek van Mozart.Het klonk heel goed.Het was een gezellige middag en avond met de nodige hapjes en drankjes.Leuk om je familie weer eens te zien bij een andere gelegenheid dan een begrafenis

Geen opmerkingen: