maandag 28 september 2009

Londen


Citytrip naar Londen van 26 t/m 20 september.

Het is alweer 2 weken geleden dat mijn zus Leny en ik een korte vakantie in Londen hadden.We vertrokken met Ryanair vanaf Eindhoven Airport naar Londen Stansted (vliegveld). dat gaat erg vlug. Je bent maar ongeveer drie kwartier in de lucht. de busreis van het vliegveld naar Victoria station duurde langer, zo'n anderhalfuur

Het eerste wat je opvalt in Londen is natuurlijk het drukke verkeer en de rode dubbeldekkers. Dacht dat die afgeschaft zouden worden,maar er rijden er nog genoeg rond.Dan heb je natuurlijk ook nog de bussen waarvan het dak afgezaagd lijkt. Deze gebruiken ze voor toeristische rondritten langs de vele bezienswaardigheden van Londen

Typisch Engels zijn natuurlijk de rode telefooncellen.Ik geloof niet dat ze nog veel gebruikt worden, iedereen heeft toch een mobieltje tegenwoordig.Omdat mijn zus en ik graag winkelen zijn we de volgende dag naar Oxfordstreet gegaan, met de underground. Het duurde wel even voordat ik doorhad hoe dat werkt, maar als je dat weet is het de gemakkelijkste manier om ergens te komen
als je in Londen bent kun je niet om een musuembezoek heen.Ze zijn gratis te bezoeken ,dus waarom niet. Onze keuze viel op het Victoria en Albert museum. Hier is vanalles te zien ,o.a. Oosterse kunst, sieraden ,kleding enz. enz.vanuit de ondergrondse kwamen we eerst voorbij het natuurhistorisch museum, maar daar stond een lange rij buiten te wachten om binnen te kunnen.Zonde van de tijd,dus gingen we maar verder.In het VenA zagen we een tentoostelling van kleding van vroeger en nu.Of kleding nu altijd makkelijk zit, waag ik te betwijfelen. Vroeger droegen ze onder hun kleding zulk soort onderrokken, lijkt me niet dat je daarmee gemakkelijk zit op 'n stoel.In de tegenwoordige tijd is het niet veel beter.Ziehier een jurk van Lady Di.Bestikt met duizenden pareltjes.Lijkt me ook niet leuk om daar een hele avond op te zitten.Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.


Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: